ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

En helg som gav energi

Kategori: Familjeliv

Denna helgen har det blivit väldigt lite arbete. Knappt 30 minuter för att fixa lektionskorten. Hade behövt mer om jag ska va ärlig men inte just nu. Just nu behövde jag bara en paus. Kom ut fråga i veckan om att jobba på lovskola. En annan gång kanske. Men inte nu. Jag behöver få vara ledig även då. Ladda energi. 
Så fort jag hade slutat i fredags så slog jag igen datorn, hämtade barn, Linn gick in på Mekka själv och handlade fika åt oss. Hem med lite mys mellis och vila innan Linn och Oscar åkte till ridskolan. Sen var det tacos och semifinal i handboll. 
Lördagen så var det ridning sen så skulle jag och Linn ha klippt oss men den bokade vi av då jag trodde Meya var på väg att bli sjuk men det var falsklarm. Bara trött efter veckan på förskolan. Osca åkte en sväng till återvinningen och Oscar fick testa att köra ett sök med Freddy där jag var figurant. Under eftermiddagen så åkte sedan Oscar och Linn till Folkabo för att åka skridskor. På vägen hem tog de med pizza och vi mös hela kvällen. 
Idag så var jag och Linn uppe tidigt för att ta en privatlektion i dressyr. En mycket nyttig lektion som gav oss mycket. Därefter så fick Oscar ta sökträningen med Freddy då mitt knä inte höll. Två ridlektioner och så kallt. Var ingen hit. 
Meya hjälpte mamma att laga lunch idag.


Jag tog istället med mig tjejerna och hälsade på kusin Henry. 


Oscar och Freddy hade haft en bra träning i härligt men kallt väder. 
Efter middagen så stod Meya för lite egenkomponerad musik 😂

Ikväll blev det mys i soffan och titta på handbollsfinalen. Linn blev vansinnig när Sverige förlorade och hennes humör och besvikelse gjorde att hon fick ett utbrott ikväll. Resten av veckan har varit helt fläckfri. Lite kräsnare i maten än vanligt men annars så tycker jag nog att jag märker skillnad sedan hon började med sina mediciner.

En härlig helg ❤️

Kommentera inlägget här: