ettunderbartÄrikaos.blogg.se

VÄrt kaos Är Àr nu förbi dÄ vi byggde hus och planerade bröllop under samma Är. 2017 var för oss ett stort Är dÄ vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning pÄ huset den 7 juli. Nu nÀr jag tÀnkte vÀcka bloggen till liv igen nÀr vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tÀnkte jag först byta namn pÄ bloggen men insÄg att nej, alla vÄra Är Àr underbara med lite kaos sÄ namnet fÄr stÄ kvar :)

Mors dag đŸŒč

Kategori: Familjeliv

Satans jÀkla skit dag. Eller den hade varit perfekt om inte jag hade varit med. 
Idag brast de. Jag orka inte mer. Varit sÄ trött sÄ lÀnge. Borde sökt professionell hjÀlp för lÀnge sen. Men har inte hunnit. GÄr nog ett tag till. Men de gick inte. Gick inte hÄlla ihop och hÄlla igen mer. 
Linn och Oscar hade köpt frukost pĂ„ Nohrbergs. Supergott. Men under frukosten fĂ„r jag ett sĂ„ sjukt jĂ€kla utbrott. Över en skitsak. NĂ„got som inte Ă€r ens vĂ€rt att ta en konflikt över. Men jag exploderar. Och inte sakta sĂ„ man hinner varna utan bara pang som en atombomb. SkrĂ€mde barnen, Freddy. Troligtvis Oscar ocksĂ„. Men Ă€ven mig sjĂ€lv. Trodde inte jag kunde bli sĂ„ arg. MĂ„ste bort. TĂ€nk om jag gör nĂ„gon illa. MĂ„ste hĂ€rifrĂ„n. 
Familjen stoppar mig. 
Kanske tur. Vet inte vad jag hade gjort eller tagit vĂ€gen. Va helt urladdad. MĂ„tt sĂ„ jĂ€vla dĂ„ligt. Kanske behövdes explosionen för att man verkligen skulle förstĂ„ hur slut jag Ă€r. SĂ„ vi kan söka hjĂ€lp. Jag har bett om det men inget hĂ€nt. Nu fĂ„r vi ta de pĂ„ allvar. Detta funkar inte. Jag kan inte gĂ„ hĂ€r och va rĂ€dd för mig sjĂ€lv. Att inte vara sĂ€ker pĂ„ att jag kan sĂ€tta grĂ€nser. Älskar min familj. MĂ„r fysiskt illa av bara tanken av att jag skulle göra dem illa. Eller ja jag gjorde dem illa idag nĂ€r jag skrĂ€mde dem med mitt utbrott. Jag mĂ„ste ju va trygghet för dom. De va jag absolut inte idag.
Linn pratade in mig ifrÄn bilen. Och egentligen sÄ har dagen varit bra. Men jag har varit sÄ tom för att ens orka njuta. Uppskatta den har jag gjort. Men inte njutit. Det har inte gÄtt i kombination med den Ängest jag har över mitt utbrott. 
 
Men dagen startade med att Linn kom in och sjöng och hade pysslat en present. 
DÀrefter frukost. Mycket god. 
 
Sen har vi grejat ute. 
Satt upp Linns pool. Gjort klart Meyas sandlÄda. Det var otÀckt med sanden.
Vart och köpt parasoll sÄ inte Freddys silverduk behöver hÀnga över.
Slipat bord och Oscar har mÄlat en omgÄng. Skönt vÀder och mycket tid ute. 
Nu ligger jag inne hos Linn för att hon ska kÀnna sig trygg i att jag inte försvinner i natt. Har försökt förklara flera gÄnger under dagen att jag inte tÀnkt lÀmna dem. Jag hade tÀnkt komma tillbaka. Men mÄste mÄ bÀttre för att kunna vara mamman de förtjÀnar. Men hon litar inte riktigt pÄ mig sÄ Àr hon lugnare av att jag Àr hÀr sÄ sover jag gÀrna pÄ en madrass pÄ golvet i hennes rum.
 
Just de. En fantastiskt god tĂ„rta köpte de Ă€ven pĂ„ Nohrbergs. Jordgubb, rabarb, flĂ€der. SommarĂ€ng hette den. Mums 😋 
 
Kommentera inlÀgget hÀr: