ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Nosework

Kategori: Hundliv

Igår var jag och Freddy på kursstart i Nosework. Han hade inga problem att hitta preparatburken igår men när det böts mot dofter på väggen så va det först lite svårt att förstå. Den tredje han skulle söka efter var han klockren på. 
Idag så gjorde jag ordning en smeller. Han fick dofta tre gånger. Sen "gömde" jag den öppet ett par tillfällen. Därefter gick jag över till mer och mer dolt.
Vi bytte hundförare så Oscar testa samt la till en gömma till. De sista söken va helt dolda. Å så glad Freddy va. Vilken i er och arbetslust. Näsan jobba stenhårt och han var så ivrig i att komma fram hela vägen till doftkällan. Så kul att efter en lång tonårstid där knappt ingen träning funkat äntligen få lite positiv träning och erfarenhet.
 
Kommentera inlägget här: