ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Lyckliga dagar

Kategori: Familjeliv, Hundliv

Ja nu har vi haft en vecka med en förkyld Meya. Å både förkyld och får tänder sa tidigt gör det jobbigt. Svårt att ens hålla isär vad som är vad. Men trots att man är helt dagblind och upp till knäna med näsdukar så måste man ju ändå inse hur lycklig man är. 
Att få ha en vardag som innebär min underbara familj. Det är mer än vad jag någonsin kunnat önska mig. 
Igår så va jag och Meya på babysång. Testade att gå utanför dörren. En timme va vi där och det satte sina spår resten av dagen. Så riktigt pigga är vi inte ännu. Efter sång och hämtat Linn så kom rörmokarna och skulle fixa det som blev anmärkning på. Vi hade ju tur att det var hundmänniskor så Freddy skaffa sig snabbt nya bästa vänner. Så två karlar och en schäfer fick så klart på vår lilla gästtoalett.
Fast vi lite inte helt hundra på främlingarna. Så fort de gick någonstans så fick de eskort av Freddy som behövde ha koll på dem. Men han skötte sig över förväntan och han kunde till och med ligga stilla en stund. Ja när man sa till honom.
 
Under eftermiddagen hade Linn balett och till kvällen blev det lite hockey och tittade på när Skövdekillen Max Friberg gjorde som debut i tre kronor. Till sist avslutade vi kvällen med att gå igenom Pandagrejerna som hade kommit. Ja Freddy fick lite spa också. Dusch och kloklippning. 
Idag så fick Freddy besök av sin nya bästa vän Acky. En helsvart schäfer på 15 månader med samma lynne som vår kära fyrfoting. Det blev en kanonmatchning och se lekte för fullt i ovädret. Efter att ha torkat till och vilat upp sig så testade jag en ny doft i specialsök. Freddy fick nosa på kaffe och efter bara några minuter så klarade han ett mindre rumssök. 
 
Sen bar det av till stallet. Otroligt stolt över hur Linn hanterar häst både i stallet och i sadeln. Idag blev det lite svårt med galoppfattningen då de inte bara galoppera utan gjorde en liten hoppövning innan. Hon va så glad över att vågat hoppa så hon hade inte fokus vid galoppen men med lite hjälp så gick även de fint. 
Hemma blev det tacos å mys med tjejerna innan de gick och la sig och nu halvsover vi båda i soffan till Top Gun. Alltså jag förstår inte. Varje gång Oscar håller i kontrollen går den filmen på någon kanal 😊
Å ja inte konstigt i typ sover i soffan då Oscar fick för sig att hans klocka ringde så han gick upp å duscha före 4.30 imorse. För att sedan komma på att han bara hade drömt de så han gick och la sig igen. 
 
Ja inget märkvärdigt som hänt alls under dessa dagar men enligt mig helt perfekt. Älskar och är så tacksam över mitt liv och min familj ❤️
Kommentera inlägget här: