ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Fokus Meya

Kategori: Familjeliv

... Ja å allt annat. 
Finns säkert de som tycker jag är en hemsk förälder men senaste veckan har lite mer fokus legat på Meya. Hon får ofta ta steget tillbaka då jag tillbringar mycket tid med Linn i stallet och därmed så blir det mindre tid för mig med Meya men hon har ju istället Oscar så går säkert ingen nöd på henne. 
Men till sist kom iallafall poolen upp. Ingen var gladare än hon. Dök i trots att det var svinkallt. Synd att värmen försvann när poolen kom upp men lite mer vad ska det väl ändå bli i sommar. 

Medan Oscar fick va hemma och bada i det kalla vattnet så åkte jag med Linn till Falköping för att spela fotboll. Linn står i mål två av perioderna och är brutalt duktig. Hela laget gör en monsterinsats och matchen slutar oavgjort mot ett lag de förlorade med en bit över tvåsiffrigt förra gången.
Det firade vi med glass på hemvägen. 

Medan Linn har gått på idrottsskola i veckan som var så har jag och Meya hunnit med lekparken, öppet hus i kyrkan och massa lek hemma. Men hon har också varit duktig och hjälpt mig i stallet när Dyzma skulle till tandläkaren. 
Meya skötte sig toppen och Dyzmas tänder var bra. 

I veckan har vi också sagt hejdå. 
Vi har skickat Lipton på sommarbete. Håller alla tummar jag kan för att han kommer tillbaka och jag får fortsätta rida honom. Vi avslutade den här terminen med att hoppa en liten bana. Det var inte så högt, Linn hoppar typ dubbla, men det var högre än bommar på marken vilket jag tycker varit läskigt innan. 


Tyvärr fick vi säga ett hejdå till i veckan då fina Brolle fick vandra över regnbågsbron till evigt gröna ängarna. 
Detta blev en tung kväll med många frågor och tårar. Linn sörjde en häst och Meya fick sitt första möte med döden. Då finns det mycket som behöver hanteras. Vi satt länge insvepta i täcke på altanen och pratade innan de till slut kunde somna. 

Men utöver hejdå så har det varit en massa kalas. Vi har på samma vecka hunnit med att fira Kent, Carina, Julia, William och Henry. Grattis till er alla! 
På Kents kalas var det så fint väder så passade på att fota tjejerna lite. 




Vi har även firat bröllopsdag. Ja det med folkrace och kalas för Carina och Julia. Men hade jag kunnat hade jag firat varje dag som jag får dela med Oscar. 

Men sen då. Meya. Ja utöver att hon fått massa tid med mamma som hon inte är så van vid att få själv så har vi också fixat till henne önskan om en stor säng och ett skrivbord. Så i fredags var vi på Ikea. Sen har vi skruvat och flyttat möbler och rensat leksaker. Nu har Meya en stor säng som hon stolt sover i varje natt.


Och skrivbordet är toppen att måla vid.

När det ändrades i hennes rum så blev det en följd att det ändrades i lekrummet också. Nu är Meyas restaurang öppnad. 

Igår var det också hon som fick följa med till stallet och ge alla hästarna kvällsmat. Det var roligt att få känna sig stor och hjälpa mamma. 





Idag fortsatte röjandet som blev efterspel för fixet i Meyas rum. Så fler leksaker skulle på plats men så fick även jag och Oscar tillbaka vårt sovrum. Extrasängen åkte ut och vi kunde få plats med våra möbler som det var tänkt. Lite konstigt att gå in där utan gosedjur och småsängar. 
Linn måste få världens eloge idag för hur bra hon har hjälpt till med att flytta grejer och sysselsätta Meya så jag fått greja. 
När Oscar kom hem så smet vi iväg till stallet en sväng så även Linn fick lite paus och egentid. Hon tog en barbacka tur ut i skogen mellan regnskurarna. 

Kommentera inlägget här: