ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Djurpark eller ridning?

Kategori: Familjeliv

För några dagar bestämdes det att jag skulle ta med tjejerna till Borås djurpark. Efter lite funderingar så frågade Linn om hon var tvungen att följa med. Vet att hon tycker det är mycket intryck men trodde hon ville följa med. Självklart behövde hon inte det. Så stolt över att hon känner efter vad hon mår bra av. Istället har hon haft en toppendag med Ellinor. De har spelat minigolf, shoppat och varit i stallet. Linn har varit duktig och haft koll på stallet själv idag. Och hon fick följa med Cissi och Bertil ut på ridtur. Hon var så nöjd och glad när jag kom hem. 💜

Å vår tur till djurparken då. Jodå Meya vaknade tidigt och full i fart. Förväntningarna var enorma och jag varlite orolig för att det skulle bli platt fall. Men nejdå. 6 timmar slog hon ihjäl som inget och var inte nöjd. Djurparken stängde men hon lyckades prata med en djurskötare som hon mjölkadepå info om elefanterna medan han skulle samla ihop dem så hon hängde sig kvar en stund efter stängning.
Hon är verkligen helt fantastisk att åka iväg med. Nu har hon och jag varit iväg på två turer, Universeum och detta, och hon sköter sig så jäkla bra. Blev sur för att hon inte vann på godishjul och arg på folk som inte följer regler och detta kan jag förstå. Men i övrigt så hon hanterar mängderna med folk på ett sätt som jag knappt klarar. Positiv, glad och bara sprider energi. Så härligt att hon får ha det så 💙

Kommentera inlägget här: