ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Skolavslutning 2021

Kategori: Högtider

Ja ännu ett år har gått.
Mina sjuor som nyss började, som man pga distans ännu inte lärt känna. Man har liksom tappat ett år. Efter ett år brukar jag ha koll på min klass. Fritidsintressen å så där så man kan möta dem i något när det går tung. Jag har ingen aning. Jag hoppas vi får möjlighet att göra det jobbet i 8an. 

Men framförallt ett år har gått och Linn har nu slutat tvåan. Helt galet. Vart är mitt lilla barn? När blev hon så stor? Jag förstår att hon gör revolt ibland. För jag tror jag behandlar henne som väldigt lite ibland. Jag har ett enormt kontrollbehov och har svårt att släppa taget. Det är min läxa i sommar. Sluta styra henne. Ge henne lite mer fria tyglar och var med och stötta istället när hon behöver det. Men sjukt svårt. 

Ja å tätt intill Linn så står hennes motsatt. Vårt lilla yrväder Meya som också går på sommarlov idag. 
Folk säger att de är så lika och det kanske de är till utseendet men jag ser inte riktigt det heller men jag fastnar nog i personligheter.
Linn alltid ansvarstagande, tänker efter, ska vara rättvist och mitt i allt detta en adhd som gör att hon är impulsiv till tusen så hon slår knut på sig själv i hur hon bör vara och göra. Så mycket funderingar.
Meta, visserligen inte så gammal men märks skillnad från Linn i den åldern också som mest satt stilla och analyserade, hade inget behov av att leka med kompisarna hos dagmamma. Meya rusar in till kompisar på förskolan med världens leende, är helt galen och även när hon ramlar och slår sig så upp och på de igen. Gillar inte att pussas och kramas (som mamma), självständig och inte alls lika mycket bekräftelsebehov som Linn. Glad och bjuder in till lek med allt och alla. Alla ska vara med. 

Ja idag så firade vi skolavslutning med att åka till biblioteket. Linn fick ett eget lånekort, en bok och lånade en bok. Meya tyckte det var jätte skoj, har ju inte varit där med henne så det i coronatider varit stängt, men hon kröp in i hålet och satte sig tillrätta för att bläddra i böcker.

Linn hittade att vår medryttare till Dyzma faktiskt var med på ett bokomslag. Alltså så häftigt det var att se någon man känner på.en bok. Linn gav henne titeln "kändis" direkt. 

Därefter åkte vi till Ica för att ta TBE vaccin på parkeringen. Vi fick vänta typ en timme. Inte så kul att ha Meya stilla på en parkering. Å hungriga va vi. Det fick bli varsin liten påse chips medan vi väntade. Toppen 👌

När det väl blev vår tur så vaccinerade sig jag och Linn och Linn som är så spruträdd var jätte duktig. När vi var på väg ut så kröp Meya upp i stolen och skulle också ha en spruta. Så sagt och gjort. Meya fick också en spruta. Det var redig tjej det.

Efter sprutan så var det hem och fixa middag. Fotbollsträning medan jag fixa stallet och den hem till lite jordgubbar och glass. 
Kvällen var sedan att få Linn in i duschen och klar för sängen medan Meya hade lite lässtund.

När barnen sov så fick Freddy som grind monterad. Hans nya utrymme fick med beröm godkänt. Även innan grunden var klar. Nu är han redo för träning igen. 



Kommentera inlägget här: