ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Hopp och bad

Kategori: Familjeliv

Stalltjänst idag. Skittrött. Har varit slitiga dagar men på väg åt rätt håll igen känns det som. Idag sover Linn i sin säng men en madrass är kvar på golvet i vårt rum så hon kan gå in om det behövs. Vetskapen om det är lugnade i sig. 
Men som sagt. Trött morgon..gick upp 6.45. Ska vara 7 i stallet. Meya kommer upptassandes. Får tillbaka henne i sängen med lite välling. Freddy som alltid brukar vara trött på morgonen drog igång järnet och ville ut. Hann inte rasta honom nu så han fick väl följa med. Tänkte jag är själv i stallet så dags så han får väl lalla omkring där. 
Börjar blinka för att svänga in mot ridskolan. Registrerar två fuxar i ponnyhagen. Tänker jaha PD tillbaka från betet. Innan jag vaknar till och inser att nänä. Den hästen är på fel sida staketet. Den är på väg ut på vägen. Stannar intill vägen. Som tur är hade jag tagit med Freddy. Hans koppel ligger intill mig så jag tar det och går ut och lockar på hästen som kommer som tur är. Det är en privathäst på ridskolan. In med den i boxen, kolla så den andra hästen som går i samma hage inte är borta utan tar in den, hämtar bilen, ringa ägaren till hästen, kollar så Freddy är ok efter en stund i bilen. Va ingen fara. Fortfarande svalt och ingen direkt sol där.bilen stod men ville ändå dubbelkolla. Därefter var det dags att starta morgonsysslorna. 
När det var gjort så byggde jag en liten bana till Linn som hon fick hoppa idag. Började med skrittbommar, längde till travbommar, travhoppade lite låga kryss, testade att få galopp över hinder och att hålla galopp mellan. Till sist äntligen lite banhoppning. 
60.cm.flög.de över i full fart. Båda lika glada. Såg oförskämt bra ut tycker jag. Linn red med sporrar för första gången och han svarade bra på det. Inga dumheter och gick fram bra.
Han var så duktig så efter duschen fick han beta lite gott gräs och torka i solen.

Efter en sen lunch bar det av till faster. Vi åkte till deras sommarstuga och barnen fick bada i sjön. Meya tyckte det var lite kallt och läskigt först men det gick över och snart var hon i längst ut vid bryggan. Till och med jag fick offra mig att bada. Gillar verkligen inte att bada i sjö. Man ska se.botten när man badar. 

Kommentera inlägget här: