ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Framsteg

Kategori: Familjeliv

Nu går det framåt i utvecklingen för vår lille ponny. Efter att vi tjejer varit hos Martina i Tida och klippt oss igår så kunde jag longera honom utan att han slet sig från mig. Vi gjorde också lite "frihetsdressyr" och jobbade med belöningar. Tänk vad villig han är att jobba för lite godis 😂
Idag så kunde Linn göra i ordning honom helt själv. Han knuffa inte upp henne i väggen, sparkade mot henne eller bet henne. Han råkade sparka till burken med olja över henne när han skulle sparka bort en fluga men det var ju inte med mening. Hon kunde även leda honom förbi en massa matpåsar och han stod snällt stilla medan hon tog av grimman i boxen. Det går med stadiga steg framåt. 


Idag testades nya barbackagjorden. Perfekt med.handtag till Meya. 
Funkade bra till Linn också för när han kickade så var gjorden i vägen så hon inte åkte fram på halsen 😊

Ikväll fick vi tjuvkika lite på korten Klara tog.



Ser bra ut tycker jag. Dyzma ser väldigt snäll ut på närbilden. Å jag tycker synd om honom för alla bett han fått. Hjälper inte med huva, täcke och/eller spray. Insekterna biter stora sår och han har varit svullen av flera av dem. Ingen feber som tur är och svullnaden har lagt sig efter ett par dagar. 

Kommentera inlägget här: