ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Hur man än vänder sig....

Kategori: Dagens reflektion

Just nu är jag inne i en period där jag känner mig extremt otillräcklig. Ligger efter i jobbet. Freddy får för lite träning. Linn säger hon får för lite tid och kan hålla med henne. Vi hinner med aktiviteter och läxor, inget annat känns de som. Meya säger inget men klart hon boll va med mamma (hoppas jag). Oscar skulle aldrig säga något. Han är inte sån men jag ser på honom. 
Åhh. Det är så jobbigt. Å all press på mig själv leder bara till mer stress, sämre fokus och dåligt humör. 
Hjärtat rusar. Svårt att sova.
Ja jag hör alla varnings klockor. Jag lyssnar till dem. Men ibland är det svårt att bara släppa.

Nått positivt fick jag med mig idag. Mina elever i 7an fick två uppgifter att lösa. De hade inte fått genomgång på varesig potenser eller prioriteringsregler. Två uppgifter, valfritt hjälpmedel, 20 minuter. Lös uppgiften och redogör för ditt svar.
Så härlig energi. Eleverna jobbade superbra och var mycket positiva. Alla nådde inte rätt svar men det är inte det viktiga det viktiga var att de kämpa och försökte.

Kommentera inlägget här: