ettunderbartårikaos.blogg.se

Vårt kaos år är nu förbi då vi byggde hus och planerade bröllop under samma år. 2017 var för oss ett stort år då vi gifte oss den förste juli och hade slutbesiktning på huset den 7 juli. Nu när jag tänkte väcka bloggen till liv igen när vi samlat energi för att ta tag i allt som behöver göras runt ett hus tänkte jag först byta namn på bloggen men insåg att nej, alla våra år är underbara med lite kaos så namnet får stå kvar :)

Altanpremiär

Kategori: Projekt Hus

Ja Oscar han sliter på med den stackars altanen. Själv borde jag hjälpa till mer där samt mina projekt att jämna till uppfarten och plocka sten. Tyvärr blir det inget annat än betygssättning just nu så mina projekt vilar. 
Igår så bestämde vi oss att få till så pass mycket golv att vi iallafall kunde ställa en grill på den. Halva dagen försvann för vi tog med oss Linn och katterna till Skövde på fotografering och sen så köptes det en ny grill. 
Väl hemma igen så skruva Oscar trall. Och på kvällen så fick vi även ihop nya grillen så det kunde bli premiär. 
 
 
Idag så sprang tiden iväg på att vi hade lovat Linn att spela minigolf i helgen om hon var snäll hela veckan så då blev det en tur till att spela minigolf. Oscar fuska. Men vägrade gå med på det handikappet jag ansåg var rättvist 😊
Därefter så kratta Oscar lite sten och fyllde på Linns pool igen. Den fick för sig för några dagar sen att sjunka ihop. Vi vet inte varför men nu är den på plats igen. Själv så rätta jag teknikuppgifter. Linn tyckte det var läge att ramla på alla grejer vi har ute nu i bygget så hon for omkull å fick ett jack i knät. Det blev till att tvätta å sätta ihop med strupe. Sen blev det ridskola för mig och Linn medan Oscar hämtade sina föräldrar på Landvetter. Då Linn tyckte det var läge att trilla av häst idag så blev det mycket uppmärksamhet kring det hemma efter sen men vi lyckades faktiskt få till lite middag ute på altanen idag. Så idag blev det inte bara grillning utan även mat ute.  😉
Kanske är 1/8 av golvet på altanen klar. Jag inser nu att den kommer bli sjukt stor. Men bra.
När allt golv väl är lagt så ska det byggas staket och trappa. Ja vi kommer nog ha att göra ett tag till. 
 
När jag satt där på altanen och tittade mot solen som började gå ner så insåg jag (igen) vad bra jag har det. Fick även en känsla av att jag troligtvis vunnit minst tio miljoner idag för att när jag satt där så kändes det inte som att gå till jobbet imorgon var rätt ställe att vara på. Tror allt att syftet med mitt liv är att få va hemma å njuta av vårt underbara hem
Vem vill liksom lämna det här? ❤️
Kommentera inlägget här: